Waarschuwing voor vacaturefraude! Lees meer

Manager Inkoop

  • Hbo
  • Wo en/of hoger
  • Amsterdam
  • Vast
  • Fulltime

Deze vacature is niet meer beschikbaar. Klik hier voor onze actuele vacatures.

Voor onze opdrachtgever, een machinebouwer in de Randstad zoeken wij een Manager Inkoop. Voel jij je aangesproken in onderstaande tekst, dan komen we graag met je in contact. 

Over het bedrijf

Machinebouwer in voedselverwerkende industrie

Salaris en aantal uur per week

  • Salaris: Marktconform in overleg
  • 40 uur per week
  • Start: Zo snel mogelijk

Over de functie

Binnen de afdeling Operations ben je als Manager Inkoop het eerste aanspreekpunt van en primair verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van de project inkoop organisatie en mede verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van het inkoopbeleid en sourcing savings beleid. Het doel is tegen de meest optimale prijs/levertijd en kwaliteit in te kopen binnen de kaders van met klanten overeengekomen levertijden, inventory management, E&O minimalisatie. Je rapporteert aan de Chief Executive Officer (CEO).

Waar ben je verantwoordelijk voor?

  • Eindverantwoordelijk voor de uitvoering van de werkzaamheden omtrent Inkoop voor nieuwbouw machines. O.a. signaleren en (coördineren van het) oplossen van de voortgangsbedreigende issues zoals te late leveringen, onvolledige / foutieve technische informatie, wijzigingen, kwaliteitsafwijkingen;
  • Het proactief uitdragen en managen van het inkoop- en sourcing savingsbeleid;
  • Het verzorgen van maandelijkse managementrapportages (o.a. financiële voortgang) o.a. op basis van overeengekomen KPI’s (leveranciersreductie, kostprijsreductie, voorraadverlaging, doorlooptijdreductie, PoC (Percentage of Completion));
  • Het deelnemen aan kick-off, operationeel overleg en project meetings;
  • Uitvoering geven aan het kostenreductieprogramma conform operationeel plan door het structureel verlagen/aanscherpen van de kostprijs van bestaande eindproducten;
  • Het inrichten van randvoorwaarden voor het plaatsen van inkoopopdrachten door Operationele Inkoop;
  • Leiding geven aan de afdeling Inkoop:
    • Het begeleiden van zo’n 4-5 inkopers om daarmee de kwaliteit van hun output te bewaken en waar mogelijk te vergroten;
    • De sourcing manager die een groot deel van de savings rapportages regelt en activiteiten rondom nieuwe leveranciers coördineert  en tevens eerste aanspreekpunt is van Category Managers globaal;
    • 2 Purchase Quality Engineers.
  • Verantwoordelijk voor alle personele aangelegenheden voor deze groep inkopers bv functionering- en beoordelingsgesprekken, ziekteverzuim, persoonlijke ontwikkeling etc.;
  • Deelname in ontwikkel- en verbeterprojecten en uitrollen initiatieven uit A3-, dan wel Kaizen verbeterprojecten;
  • Samenwerken met Manager Customer Care Spare Parts (eigen inkoop)
  • Het onderhouden van goede relaties met diverse leveranciers inclusief hun toeleveranciers;
  • Het aandragen van mogelijke productinnovaties op basis van nieuwe markttrends en technologieën;
  • Het tijdig betrekken van diverse leveranciers bij de ontwikkeling van bestaande en nieuwe producten (Early Supplier Involvement);
  • Het bijhouden en verder ontwikkelen van kennis over de ontwikkeling van bestaande en nieuwe machines en systemen van de organisatie.

Wat neem je mee?

  • HBO+ werk en denkniveau;
  • Bij voorkeur heb je een werktuigbouwkunde achtergrond; 
  • Je bent aantoonbaar in het bezit van een NEVI 1 en 2 certificaat; 
  • Hebt meerjarige ervaring in een senior inkoopfunctie;
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Kennis van en zelfstandig kunnen werken met SAP;
  • Verregaande kennis van Excel (draaitabellen etc.).

Daarnaast ben je:

  • Integer;
  • Accountable;
  • Ga je voor continue verbeteren;
  • een echte Teamplayer

Arbeidsvoorwaarden

Naast een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket biedt onze opdrachtgever je volop de ruimte om je (internationaal) te ontwikkelen. De informele sfeer bied je de gelegenheid om je eigen verantwoordelijkheid te nemen en initiatieven te tonen. Logisch hierbij is dat je begeleid en ondersteund wordt door de organisatie.

Contact

Ben je enthousiast geworden door bovenstaande informatie en herken je jezelf in het gevraagde profiel? Reageer met jouw CV en korte motivatie. Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen per mail welkom@projob.nl, of bel 020-5738300.

We zien jouw sollicitatie graag tegemoet!

Projob heeft tevens een afdeling Loopbaancoaching & Training voor al jouw ontwikkelings- en loopbaanvraagstukken. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact op via onderstaande button of via telefoonnummer 020-5738300.